Menü Suche

I love ISR…

Unser Sohn, Klasse 11, geht sehr gern in die ISR - und er ist begeistert von den Lehrern, die ihn unterrichten. Dies möchte ich Ihnen mit großem Dank melden. Er sagt: ‚Wir haben nur super Lehrer!‘

Ich kann mich nicht erinnern, dass ich dies jemals von meinen Lehrern sagen konnte, als ich noch zur Schule ging. Mein Dank gilt daher allen Lehrern und Lehrerinnen an der Schule und dem gesamten übrigen Team. Besonders möchte ich dabei Herrn O’Brien (Physik), Herrn Kheir (Mathe) und Herrn Stumpf (Deutsch) erwähnen, die sich nach Aussage meines Sohnes ‚super‘ engagieren (ebenso wie die anderen!) und Spaß am Unterricht vermitteln. Auch wenn wir selten bei Elternabenden anwesend sind, beobachten wir alles genau, was in der Schule passiert, und lassen uns von ihm immer genau berichten.

Die besonderen Verdienste von Herrn Urban, seinem Klassenlehrer, muss ich auch erwähnen. Er ist auch für CAS verantwortlich und kümmert sich in vorbildlicher Weise um jeden einzelnen Schüler. Ich habe dieses besondere Engagement bei keiner Schule erlebt, auf die unsere anderen beiden Kinder gegangen sind.

Unser Sohn weiß inzwischen, in welche Richtung seine beruflichen Neigungen gehen (Physik, Maschinenbau). Das verdankt er ausschließlich seinen Lehrern und Lehrerinnen. Meine Frau und ich haben darauf keinen Einfluss und haben selbst von diesen Themen auch keine Ahnung. Die Prägung und die Begeisterung erhält er durch die Schule, und wir Eltern müssen ihn nur in seinen Plänen unterstützen.

Ich möchte, dass Sie wissen, welchen großartigen und prägenden Einfluss Sie ausüben.

Hierfür möchten wir uns bei allen sehr bedanken und Sie bitten, mit ihrem anspruchsvollen und engagierten Unterricht so fortzufahren.“

Familie S.

Wir möchten uns gerne für die beeindruckende Veränderung, die das Team der ISR in unserem Sohn bewirkt hat, bedanken. Er ist sehr glücklich und sehr stolz darauf, ein Teil der ISR-Familie zu sein.“

Familie R. – Deutschland

„Ich war nervös, als ich meine „kleine Schwester“ das erste Mal treffen sollte, weil ich nicht sicher war, was sie genau von mir erwarten würde. Doch auch noch lange nach unserem ersten Treffen war ich überwältigt von ihrer Freude, jemanden zu haben, zu dem sie aufschauen konnte. Das machte mich sehr stolz und glücklich. Schon nach ein paar Wochen sah ich, wie sie sich veränderte, sich entwickelte, und wie sie immer ruhiger wurde. Jedes Mal, wenn wir uns im Foyer zufällig trafen, begrüßte sie mich mit dem ehrlichsten und wärmsten Lächeln, das ich jemals gesehen hatte. In ihr steckte eine innere Wärme und eine Freude, die mich immer beeindruckte.

In den ersten Wochen mit ihr war es zuerst schwierig für mich, sie zur Ruhe zu bringen und sie zu verstehen. Sie war immer sehr kontaktfreudig und aktiv und ich glaube, dass uns genau diese Eigenschaften so zusammengebracht haben. Sie bemerkte, dass jemand da war, um sie zu „begleiten“, jemand von dem sie etwas lernen konnte und von dem ich im Gegenzug genauso viel lernen konnte. Nach diesem Projekt kann ich wirklich von mir behaupten, ein besserer Mensch geworden zu sein. Ich bin zufriedener mit mir selber geworden und ich habe mich jede Woche gefreut, sie zu treffen. Nach einiger Zeit guckte ich in den Pausen nach ihr, nur damit ich ihre strahlenden Augen sehen konnte und sie zu ihren Freunden sagen hörte: „Guckt mal, das ist MEINE große Schwester.“ Selbst im Bus, als sie neben ihrem Vater stand und mich sah, hielt sie sich an seinem Bein fest und sagte stolz: Papi, Papi! Das ist meine große Schwester, Alexandra!

Seit wir uns das erste Mal begegnet sind, ist sie viel mehr aus sich rausgekommen und deutlich selbstbewusster geworden! Sie ist fröhlicher und unbeschwerter, seit wir uns kennen; und das macht mich sehr glücklich. Mein erster Eindruck war, dass sie sich in ihrer Klasse nicht wirklich wohl fühlte, doch ihre neue Offenheit spürten auch ihre Mitschüler sehr bald. Nach diesem Projekt kam sie aus sich raus, lachte und spielte mit den anderen Kindern.
Alles in allem bin ich sehr stolz auf sie und auch auf mich, dass ich in der Lage war, einen derart positiven Einfluss auf sie zu haben. Und das alles nur, weil ich DA WAR.“

Alexandra, 11. Klasse, Teilnehmerin am „Big Brother/Big Sister“-Projekt

“From the first day on we were warmly and competently welcomed to ISR, even though we joined in the middle of the school year. The transition from the public school system to ISR was made as smooth and easy as possible for us. We especial enjoy the respectful manner in which everyone interacts. Furthermore, teachers and staff are highly motivated and helpful in answering any questions and solving any problems.

“Our final conclusion is that the decision to go to ISR was and is 100 % right for our daughter and us.

The Gritzmann Family

“Already since first grade, I have liked everything about ISR: the school itself, the teachers, and everything related to it. Simultaneously, I started to play golf and I have been playing it professionally for 5 years. Golf is a game that really requires time, hard work and energy especially after entering the national team, but because my fellow students and teachers help and support me, they both work together quite well. Another reason for this is ISR’s positive and peaceful learning atmosphere which helps me to concentrate in class and also save time. Thank you very much!”

David

“Dear Ms. Jordanova,

“I am writing to you today to say THANK YOU so much for helping my son in his SAT II Math preparations. Thank you for taking the time to fill in the gaps that hadn’t been covered yet in the IB curriculum. I am excited to inform you that he scored a perfect 800 on this math subject test. This would not have been possible without your help!

“I am cc’ing Ms. Lyons, Ms. Adams and Mr. Soliman as I want to share with them what a dedicated and wonderful teacher you are! The IB curriculum is sequenced differently from the US math curriculum and therefore, some math concepts are taught in 12th grade only and some are not taught at all! However, you took the time to teach him the concepts needed as my son chose to take the more difficult Level 2 for the SAT II’s.

“Your efforts have come through and I am so thankful to know that my son is attending such a wonderful school with so many awesome teachers who are always there to help! If it wasn’t for your commitment, my son couldn’t have achieved a perfect score!

“On a side note, he received a 790 in the German SAT II - which is also great but we are so, so excited about his math score because that test is really hard!

“Have a great summer!”

A Very Grateful ISR Parent

“I really miss being a student at ISR! I miss the great atmosphere, all of my former teachers and my classmates. It was a great pleasure and honor for me to be able to attend this great school. Every day spent at the school was a gift. I could not wait for my alarm clock to ring in the morning, to get up and go to school. Getting up in the morning and coming to school felt like arriving at a second home. Being welcomed by the staff in the morning everyone knowing your name made me feel welcome.

“ISR with all its great teachers, students and staff was like a family to me. The teachers were amazing and I hope (and know) that they still are. On top of being competent and dedicated (coming in on weekends to help us study for exams. Incredible!), they made us laugh, helped us out whenever they could and helped me set the highest goals possible and also achieve them. I still cannot forget how much they cared and tried to support us! Thinking about those times still makes me smile!

“University isn’t half as much fun and half as great. I now feel as if I am missing a part of me. I often think about the great time I had and just wish that I could turn back time, be sixteen again and attend grade 11. So far, these were the best years of my life. And if one day I have children of my own I know where to send them to school, where they will be in good hands and where they will get the best education anyone can dream off.

“I just want to thank everyone again for the most awesomest time I had. I am also very glad that everything turned out well for the school. It would have been a great loss if that school would have needed to close. I wish everyone the best and hope that I will be able to attend the next international day, open house day or any other day.”

Denise

“I enjoy sports at ISR.”

Yasin, Egypt

“I enjoy the activities & my friends at ISR.”

Mahmoud, Egypt

“I enjoy music at ISR.”

Mostafa, Egypt

“In the beginning, I couldn’t speak English. Then, I got so much help from the teachers that I enjoy learning at ISR. I like sports and music at ISR even more!”

William, China

“At ISR I have so many friends from all over the world. So many nice teachers, so many fun activities. I’m so happy!”

Victoria, China

“ISR is more than a private school; it is an institution and part of our life. Our children are happy to share the daily unique international experience with other students and the ISR staff . Our family, and especially our children, are very proud and happy to assist in all the festivities throughout the year. As we say in Greek, ‘the first 100 years of existence are difficult.’ We congratulate ISR on a job well done already in its first 10 years and for giving our children educational tools for a better future.”

The Kiourtsoglou Family, Greece

“I love ISR! I have friends and teachers from different countries – lessons are fun. And, I can speak English and German now.”

Mana, Japan

“I find the togetherness of my classmates particularly remarkable at ISR as well as the relationship between teachers and students. Everyone helps everyone, and everyone sticks together. This is not only felt during schooltime but also at the great ISR events.”

Leah, Netherlands/Germany

“I like ISR because we get good help from the teachers especially in the beginning when its hard. They really made me feel welcome.”

Jonathan, Sweden

“I like this school because it is fun at the breaks, and I like my new friends Arian, Josh, Sid and Johannes. But it’s not only about the friends for me; I like the teachers because we can laugh with them. And, it is really important that we have good teachers. I’m lucky! ISR is a really good school.”

Kaspian, Sweden

“The kids particularly enjoy that ISR feels like a little comfy village where everyone knows everybody and is friendly.  They also like all of the diverse after-school activities on offer.  Our little ones love to dance and think it’s great that older children read books aloud to them.  Our older ones think it’s lovely that respect of others is highly regarded at ISR; they learn how to deal well with conflict as a result.”

The Jones Family, USA/Germany

“Since joining ISR in September, our son enjoys going to Kindergarten very much. We know it is because of the teachers, staff, academic curriculum, school facilities and everything at ISR. It is our great pleasure to watch his development.”

The Inai Family, Japan

i-like-my-school

Das sagen Eltern über die ISR (Englisch/Deutsch)

Das sagen Schüler über die ISR